Brev:
Fordeling af mad og mælk
8. april 2008
Alder:
6 mdr.
Fordeling af mad og mælk
Hej igen
Nu har vi lige brug for et lille råd igen...
Loke på nu 6 mdr. er nu oppe på 5 måltider om dagen de ser således ud:
9.00 havregrød
11.30 grøntsagsmos
15.00 hirsegrød m. æble
17.00 frugt blandet
18.30 risgrød
19.30 Ammes og puttes
02.00 ammes
07.00 ammes og vågner
Mit spørgsmål er så, jeg ammer ham slet ikke om dagen, da han ikke vil, han får istedet vand af drikkekop så tit han vil, da han gerne vil drikke det. Får han dækket sit mælkebehov af de tre amninger jeg giver ham? (alt grød han får er købegrød med mme i så vidt jeg forstår)
Jeg vil nødig til at skulle amme ham mere da han starter i vuggestue om et par uger...
Mit andet spørgsmål er angående maden, er det okay med det antal måltider og indholdet han får?
Han vil nemlig ikke spise noget der ikke er sødt så alle grøntsager er søde, vi har prøvet med lidt kylling men han vil ikke ha det da det ikke er sødt, hvordan vænner man dem til at spise mere almindelig og ikke så sødt mad?
Håber du kan hjælpe os lidt på vej...
Signe og Loke